رنسانس سیاسی و اجتماعی ایران

تبلور قرارداد اجتماعی نوین در آینده‌ی ایران

پذیرش جهانی مانیفست زن زندگی آزادی

غرب محوریت زنان و رهبریت زنان در این مبارزه را برسمیت شناخته اما مردان ما زنانی را که زن محور بودن این جنبش را مطرح می‌کنند مردستیز می‌نامند. در حالیکه چنین چیزی نیست. ما آنچه را که لایقش هستیم و این موضوع را در طول ۱۵۰ سال گذشته به اثبات رسانده ایم امروز با صدایی رساتر از گذشته اعلام می‌کنیم. مردان چه بخواهند و چه نخواهند باید محوریت این جنبش نوین را برسمیت بشناسند.

 

عده ای میگویند شعار زن زندگی آزادی انحرافی است و عده ای آن را ناکافی میدانند. هر دو در اشتباهند. این شعار نیست بلکه یک مانیفست قوی است. تا آنجا جایگاهش پیش رفته که رئیس کمیته نوبل سخنانش را با این سه واژه آغاز می‌کند. واژه زندگی در این مانیفست بیانگر حقوق و آزادی همه آنانی است که از زن زاده شده اند. این واژه تمامی جنبشها از جمله جنش کارگری، جنبش دانشجویی، جنبش دهقانی، بازنشسته ها، اتنیکها و همه و همه را در بر می‌گیرد. ایکاش مردان ما کمی ذهنهایشان را به شنیدن دیدگاه‌های جدید عادت بدهند و بجای حمله به زنانی که آنچه را در بسیاری مناطق جهان پذیرفته شده است مطرح میکنند حمله شخصی بکنند کمی روی این موضوعات فکر کنند.

 

انها که در مقابل مانیفست زن زندگی آزادی قد علم کرده اند باید بدانند که به کل جنبش ضربه می‌زنند. امروز جهان جنبش ضد استبدادی ایران و منطقه را با این سه واژه زن زندگی ازادی می‌شناسد اجازه بدهید این جنبش را بخاطر همه آنان که در زندان هستند و بخاطر میلیونها ایرانی که زجر میکشند به این شکل که به سر منزل مقصود برسانیم.